Tuesday, January 18, 2011

ingin jadi laskar pelangi!

LASKAR PELANGI - NIDJI

mimpi adalah kunci
untuk kita menakhlukkan dunia
berlarilah tanpa lelah
sampai engkau meraihnya

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warnai bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia
selamanya…

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau hidup kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
tak kan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia
selamanya
selamanya





Saya jatuh cinta dengan lagu ini usai membaca tetralogi buku laskar pelangi.

Ketika itu semua perkara menjadi tidak mustahil, keinginan untuk menjadi luar biasa melonjak-lonjak malah sempat lagi berangan-angan untuk mengelilingi dunia seperti ikal, watak utama dalam novel ini!

ah, begitu nikmatnya hidup lebih-lebih lagi pada umur yang masih muda!

dan ketika ini saya berasa sugul ditambah lagi dengan kesihatan yang tidak berapa baik, saya tergerak untuk mendengar kembali lagu ini dan sungguh-sungguh melodinya menggembirakan dan perasaan luar biasa itu segar kembali!

saya bercadang untuk mengulang kembali bacaan saya untuk memperbaharui semangat!

yeah!

p/s- satu kerugian jika anda belum menyentuh laskar pelangi dan lebih rugi lagi jika masa muda anda berlalu tanpa laskar pelangi!:)



0 comments: