Sunday, May 22, 2011

aku lebih suka kalau kamu....

Aku lebih suka melihat kamu yang kurus macam Halle Berry.

Tidak, aku lebih suka melihat kamu yang berisi.

Lelaki suka gadis yang berisi, bukan?

Aku lebih suka melihat kulit kamu yang cerah bagai susu lembu.

Tidak, aku lebih suka melihat kulit kamu yang hitam manis.

Nampak lebih unik dan eksotik.


Aku suka mata kamu yang bulat dan bundar.

Tidak, mata kamu yang sepet nampak lebih seksi dan mengancam macam Zhang Zi Yi.


Aku suka rambut kamu yang ikal mayang.

Tidak, aku rasa rambut kamu yang kerinting seperti orang Nigeria lebih menarik.


Aku suka melihat wajah kamu yang bujur seperti telur ayam.

Tidak, bagiku muka kamu yang bulat lebih comel.


Aku suka kalau kamu semua ikut kesukaan aku.

Ya, apa dia?

Aku suka kalau kamu semua bersyukur!!


"Boleh jadi kamu benci pada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui (semuanya itu) sedang kamu tidak mengetahui". (Surah al-Baqarah : Ayat 216)

"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan"? (Surah Ar-Rahman)


0 comments: