Thursday, May 19, 2011

bercanggah bukan bermaksud benci

* Puisi ini dicuplik dari cerpen Ijtihad, dikarang indah oleh saudara NF Abdul Manaf dan disiarkan di Mingguan Malaysia pada 15 mei lalu.sumber- klik sini

*Sekadar mengingatkan supaya tidak disalah ertikan oleh mana-mana pihak, puisi ini tiada kena mengena dengan sesiapa dalam hidup saya atau sesiapa yang sedang atau sudah tiada lagi dalam hidup saya.

*Saya ambil puisi ini kerana suka dengan cara lelaki itu menyembunyikan perasaan pada gadis itu.ya, haruslah dia sembunyikan kerana dia adalah suami orang!


kamu, anda.

Kalau kau bertanya

Aku di mana

Pastinya di mana-mana

Antara bumi dan angkasa

Antara realiti dan maya

Tidak henti

Kita bercanggah

Apakah kau tahu

Aku sengaja mengusikmu

Mengatakan A bila kau pilih Z

Pusing ke kiri bila kau belok

ke kanan

Kerana aku takut

Sekiranya jalan kita seiring

Kita akan bersama

Dan kau akan ketawakan

Cinta aku yang dalam

tidak bertepian

Buat seseorang yang tiada tolok

bandingnya.


0 comments: